Σελίδες

3/5/20

Παναγιώτης Στασινός«Απαραίτητη και ωφέλιμη η συνεργασία με τον Θύμιο Καραΐσκο»

Έτσι χαρακτηρίζει τη συνεργασία του με την πλειοψηφούσα παράταξη στο Δημοτικό Συμβούλιο ο επικεφαλής της «Λαμία στο Κέντρο» και Αντιδήμαρχος, αρμόδιος για θέματα Δημόσιας Υγείας, Παιδικών Σταθμών, ΚΑΠΗ, Ισότητας των Φύλων και Κοινωνικής Πολιτικής και Πρόνοιας, Παναγιώτης Στασινός, σε συνέντευξή του στα «Στερεά Νέα».

Ο κ. Στασινός εξηγεί πως φτάσαμε στη συνεργασία των δύο πλευρών και αναπτύσσει το πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του. Μιλά για τις δράσεις που λήφθηκαν, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η διασπορά του κορωνοϊού και παράλληλα αποκαλύπτει αυτές που αναμένονται στο μέλλον, όπως ο ξενώνας βραχείας νοσηλείας των αστέγων, ο συμβουλευτικός σταθμός για την άνοια σε ένα από τα ΚΑΠΗ της πόλης, το προφίλ υγείας του δημότη, το ΚΕΠ Υγείας, η αναμόρφωση των παιδικών σταθμών και το Κέντρο Ένταξης Ρομά.

Στέκεται στο θέμα των ρομά και απαντά στα σχόλια συμπολιτών μας στα κοινωνικά δίκτυα, ότι ο Δήμος μεριμνά μόνο γι’ αυτούς και δεν διανέμει τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης σε άλλους, κρίνοντας «άδικο» και «κακόπιστο» αυτόν τον σχολιασμό, δίνοντας παράλληλα το στίγμα για την αντιμετώπιση του προβλήματος με την εφαρμογή του μεγάλου σχεδίου με τη μεταφορά τους στην Καμηλόβρυση.

Συνέντευξη στον Παύλο Σφέτσα

Πως προέκυψε η συνεργασία της παράταξής σας με την πλειοψηφούσα παράταξη του Θύμιου Καραΐσκου;

Μετά τις εκλογές ήρθε σε επαφή μαζί μας ο κ. Καραΐσκος και πρότεινε τη συνεργασία των δύο παρατάξεων. Στην ουσία πρότεινε να συνεργαστούμε, χωρίς να υπογράψουμε κάποιο σύμφωνο συνεργασίας ή μέσα από τη διαδικασία που προέβλεπε τότε η Υπουργική Εγκύκλιος. Να ‘ρθουμε σε μια συμφωνία βάσει προεκλογικών εξαγγελιών, έτσι ώστε να συμμετέχουμε σε ένα σχήμα, στο οποίο να έχουμε έναν κοινό στόχο σε 4-5 πράγματα που συμφωνούμε για τη Λαμία. Να βάλουμε μια κοινή γραμμή σ’ αυτά που συμφωνούμε για τα μεγάλα θέματα της πόλης, για να μπορέσουμε στην επόμενη τετραετία να πράξουμε το πρόγραμμά μας.

Ποια ήταν αυτά στα οποία συμφωνούσατε; 

Π.χ. οι δικές μας προγραμματικές προτάσεις είχαν το εξής πεντάπτυχο:
-Ανασυγκρότηση της τοπικής οικονομίας και αντιμετώπιση της ανεργίας. 
Ιδιαίτερα τώρα, μετά τον κορωνοϊό, ο προγραμματισμός πρέπει να είναι ακριβώς πάνω σ’ αυτό, να στηρίξουμε την τοπική οικονομία.
-Το δεύτερο στοιχείο ήταν η διαφάνεια κι ο έλεγχος στη λειτουργία του Δήμου. 
Ήδη θεωρούμε ότι και μεγαλύτερη διαφάνεια υπάρχει και η λειτουργία του Δήμου ελέγχεται πλέον περισσότερο από τον πολίτη. Κάθε μέρα δίνουμε λογαριασμό στον πολίτη τι και πως το κάνουμε. Βλέπετε ότι υπάρχει και μια εξωστρέφεια των προγραμμάτων του Δήμου, κάτι το οποίο το ζητούσαμε και προεκλογικά.
-Τρίτον, λέγαμε για τη συμμετοχή των πολιτών σε όλες τις πτυχές της ζωής του Δήμου.
Ήδη με τη λειτουργία των Επιτροπών, με τη συμμετοχή πολλών πολιτών που δεν είναι θεσμικοί αλλά συμμετέχουν είτε σαν εκπρόσωποι φορέων, είτε σαν πολίτες, δίνεται η δυνατότητα αυτή τη στιγμή να συμμετέχουν στα δρώμενα. Νομίζω αυτό θα είναι ακόμα πιο εμφανές μόλις περάσουμε την κρίση και μπούμε στην κανονική λειτουργία του Δήμου κι όταν θα αναπτυχθούν όλες οι Επιτροπές και θα δείξουν τα αποτελέσματα και τον απολογισμό τους.
-Στο τέταρτο στοιχείο μιλούσαμε για κοινωνική αλληλεγγύη, στο πλαίσιο της κρίσης.
Η κρίση ήταν οικονομική, έγινε τώρα υγειονομική και ξαναγίνεται οικονομική. Το κοινωνικό κομμάτι του Δήμου έχει αλλάξει εντελώς πρόσωπο. Μιλάμε για μια Κοινωνική Υπηρεσία, η οποία ήταν μονοδιάστατη, γραφειοκρατική και πολύ δύσκαμπτη. Νομίζω ότι τους τελευταίους 8-9 μήνες έχει αλλάξει εντελώς προσανατολισμό, βλέπετε ότι υπάρχει μεγάλη εξωστρέφεια κι η επαφή με τον δημότη είναι σχεδόν καθημερινή και υπάρχει μια μεγάλη αλληλεπίδραση μαζί του.
-Τέλος, μιλούσαμε για σεβασμό στο περιβάλλον και καλλιέργεια οικολογικής συνείδησης στους δημότες.
Και αυτό το κομμάτι το παλεύουμε. Ήδη στο θέμα της ολοκληρωμένης διαχείρισης των απορριμμάτων έχουμε κάνει βήματα προόδου, ετοιμάζεται το τοπικό σχέδιο διαχείρισης και το επόμενο διάστημα θα αποτυπωθεί και στον κόσμο ότι δεν μαζεύουμε μόνο απορρίμματα, αλλά δημιουργείται μια ολοκληρωμένη διαχείριση απορριμμάτων στην περιοχή μας, τέτοια που και να σέβεται το περιβάλλον και να είναι οικονομική για τον δημότη. Νομίζω ότι αλλάζουν πολλά στον Δήμο Λαμιέων.

 Σας προτάθηκε, λοιπόν, η συνεργασία. Τι ακολούθησε; 

Μετέφερα τη συγκεκριμένη πρόταση που μας έκανε στα όργανα της Γενικής Συνέλευσης της παράταξης, όπου συζητήσαμε. Βάλαμε δλδ. τα πράγματα κάτω, το πως θα μπορούσε να λειτουργήσει μια τέτοια συνεργασία προς όφελος της πόλης. Συζητήσαμε και το θέμα της παράταξης, πως θα μπορέσουμε να υλοποιήσουμε αυτή τη συνεργασία, γιατί ήμασταν μια παράταξη με μόλις τρεις Δημοτικούς Συμβούλους κι η πλειοψηφούσα παράταξη είχε είκοσι. Για να έχει την πλειοψηφία ήθελε 21, αλλά αντιλαμβάνεστε ότι ήταν αυξημένη η δύναμή του στο Δημοτικό Συμβούλιο. Απ’ τους 41, είχε ήδη είκοσι Συμβούλους. Στην αρχή φοβηθήκαμε να μην απορροφηθεί η δική μας παράταξη απ’ αυτή του Δημάρχου. Αυτές ήταν κι οι επιφυλάξεις στις συναντήσεις που κάναμε για να φτάσουμε τελικά στην απόφαση να πούμε το «ναι» και να προχωρήσουμε σ’ αυτή τη συνεργασία. Εκεί, λοιπόν, είπαμε ότι κρατάμε την ξεχωριστή ταυτότητα που έχουμε.

Μην ξεχνάτε ότι προερχόμαστε από διαφορετικά κόμματα που μας στηρίξανε. Πήραμε δυο παρατάξεις που στηρίχθηκαν από δυο μεγάλα κόμματα, τα οποία είναι το ένα κυβέρνηση και το άλλο αντιπολίτευση στη Βουλή, και βγάλαμε έξω την κομματική επιρροή. Συμμετέχουμε σε έναν κοινό στόχο για το καλό της πόλης. Είπαμε ότι η Αυτοδιοίκηση είναι ένα εντελώς ξεχωριστό πράγμα απ’ την πολιτική. Οπωσδήποτε κι η Αυτοδιοίκηση έχει πολιτικές προεκτάσεις, ειδικά για τα μεγάλα θέματα όπως είναι τα σκουπίδια, πλην όμως –κρατώντας ο καθένας τη δική του ταυτότητα και αγωνιζόμενη κάθε παράταξη για το καλό της πόλης- νομίζαμε ότι θα μπορέσουμε να βρούμε ένα κοινό σημείο πλεύσης και να δουλέψουμε στην τετραετία αυτή για την πόλη.

Μπορεί στην αρχή να ξεκινήσαμε επιφυλακτικά, αλλά 8-9 μήνες μετά θεωρώ απαραίτητη αυτή τη συνεργασία, αλλά και ωφέλιμη για την πόλη. Θεωρώ ότι σε όλα η «Λαμία στο Κέντρο» συμμετέχει ισότιμα, όσον αφορά τις προτάσεις, γιατί εμείς είμαστε τρεις κι η άλλη παράταξη είκοσι. Οι Δημοτικοί μας Σύμβουλοι, ο Νίκος Πάπουτσας συμμετέχει ενεργά με τις προτάσεις του και τις απόψεις της παράταξης στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής κι ο Γιώργος Παπανικολάου, ο οποίος είναι και οικονομολόγος, συμμετέχει στο Συμβούλιο ως ένας άνθρωπος που γνωρίζει πολύ καλά τα οικονομικά και βοηθά στο οικονομικό γίγνεσθαι της περιοχής.

Αφού, λοιπόν, βλέπουμε ότι μπορεί να επιτευχθούν συμμαχίες από παρατάξεις διαφορετικών ιδεολογιών, γιατί «δαιμονοποιήθηκε» κατ’ αυτόν τον τρόπο η απλή αναλογική;

Προεκλογικά και εμείς και η παράταξη του κ. Καραΐσκου είχαμε υπερθεματίσει υπέρ της απλής αναλογικής. Θεωρούσαμε και θεωρούμε ακόμη ότι είναι η μοναδική και σωστή εκλογική αντιπροσώπευση της ψήφου του κόσμου. Ο κόσμος ψηφίζει συγκεκριμένα, τη μία ή την άλλη παράταξη κι αναλογικά με το πόσες ψήφους πήρε, εκπροσωπείται αυτή στο Δημοτικό Συμβούλιο. Οποιοδήποτε άλλο εκλογικό σύστημα, το οποίο αλλοιώνει και αδυνατίζει την ψήφο του πολίτη είναι καλπονοθευτικό για τη δική μας παράταξη και γι’ αυτό την υποστηρίξαμε προεκλογικά με σθένος. Ένας απ’ τους λόγους, μάλιστα, που κι εμείς ως Πρωτοβουλία Ενεργών Πολιτών συμμαχήσαμε με την αυτοδιοικητική παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ και με ανθρώπους που παλιά ήταν με το ΠΑΣΟΚ, ήταν ακριβώς γι αυτό. Ότι πιστέψαμε πως με την απλή αναλογική θα μπορούσαμε μέσα από ένα αναλογικό Δημοτικό Συμβούλιο, που δεν είχε εκφρασμένες απόλυτες πλειοψηφίες, να συνθέσουμε πράγματα και να βοηθήσουμε την πόλη. Νομίζω ότι όλα αυτά που έγιναν στην πορεία και με τη ΝΔ, που προσπάθησε και προσπαθεί με όλους τους τρόπους, να αλλοιώσει αυτή τη βούληση του λαού, ήταν λανθασμένα και τουλάχιστον στο δικό μας παράδειγμα η απλή αναλογική δούλεψε και δουλεύει μέχρι σήμερα άψογα.

 Έχετε ταχθεί στο παρελθόν ενάντια στο δημαρχοκεντρικό καθεστώς. Θεωρείτε πως η σημερινή Δημοτική αρχή δεν διακατέχεται απ’ αυτή την αντίληψη;

 Όχι, σίγουρα δεν διακατέχεται απ’ αυτή την αντίληψη. Το δημαρχοκεντρικό καθεστώς το βιώσαμε στο πετσί μας, θα έλεγα, τα τελευταία χρόνια στον Δήμο της Λαμίας. Αποφάσεις παιρνόντουσαν σε ένα κλειστό γραφείο, χωρίς να συμμετέχουν κυρίως οι πολίτες, να διαμορφώνουν άποψη στις Επιτροπές. Βέβαια είμαστε 8-9 μήνες μετά τις εκλογές, όμως έχουν αρχίσει και λειτουργούν οι Επιτροπές στις οποίες συμμετέχουν και πολίτες που δεν είναι Δημοτικοί Σύμβουλοι. Ήδη η Εκτελεστική Επιτροπή, που είναι διευρυμένη, λειτουργεί με όλους τους Αντιδημάρχους, τους Εντεταλμένους Συμβούλους κι ο κάθε ένας έχει ένα πλάνο για το επόμενο χρονικό διάστημα, το οποίο διαβουλεύεται με τον Δήμαρχο και τη δική μας παράταξη, έτσι ώστε να φτιάξουμε τον τρόπο με τον οποίο θα λειτουργήσει το όραμα της πόλης. Θεωρώ ότι στην παρούσα φάση δεν είναι δημαρχοκεντρικό το σύστημα, εκείνο που –ξαναλέω- είχαμε ζήσει. Σίγουρα μπορεί να υπάρξει βελτίωση με ακόμη μεγαλύτερη διαβούλευση σε όλα τα μεγάλα θέματα που απασχολούν τον Δήμο, με περισσότερη και ενεργή συμμετοχή των πολιτών. Το πιο σημαντικό σε μια Δημοτική Αρχή είναι ο πολίτης να βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος, να λαμβάνονται αποφάσεις που να μπορεί να τις ελέγχει με πλήρη διαφάνεια και με απολογισμό για το αν τελικά καταλήγουν να είναι προς όφελός του. Σιγά σιγά μπαίνουν τα λιθαράκια, έτσι ώστε και ο δικός μας Δήμαρχος να αλλάξει και να μην έχουμε εκείνο το παλαιοκομματικό μοντέλο.

Για να μπει ο πολίτης στο επίκεντρο δεν θα έπρεπε να γίνονται τοπικά δημοψηφίσματα για θέματα που τον αφορούν; Θα πρέπει να περιμένουμε κάτι τέτοιο; 

Το τοπικό δημοψήφισμα και το όσο το δυνατόν άνοιγμα στους πολίτες των μεγάλων θεμάτων της πόλης ήτανε από τις βασικές προεκλογικές εξαγγελίες της παράταξής μας. Είναι κάτι που θα πρέπει να το συζητήσουμε με τον Δήμαρχο και να δούμε πως θα μπορούσαμε να το εφαρμόσουμε στην πόλη μας. Μην ξεχνάτε ότι προεκλογικά είχε ανοιχτεί πλατφόρμα από την παράταξη του Δημάρχου και τη δική μας, όπου πολίτες μπορούσαν να καταθέσουν τα αιτήματά τους για τα μεγάλα προβλήματα της πόλης και να αξιολογήσουμε μ’ αυτόν τον τρόπο τι θέλει τελικά ο πολίτης στην πόλη του. Έτσι να μπορέσουμε μέσα από τις παρεμβάσεις του προεκλογικού διαλόγου και να αντιληφθούμε τον τρόπο με τον οποίο θα μπορέσουμε να τα υλοποιήσουμε και να διαμορφώσουμε τα προγράμματά μας. Μ’ έναν τρόπο δλδ. και το ψηφιακό κομμάτι είναι εύκολο να το διαχειριστείς και μπορούν να γίνουν πράγματα που παλιότερα ήταν ανέφικτα. Τα δημοψηφίσματα είναι κάτι που θεσμικά δεν έχουμε τη δυνατότητα αυτή τη στιγμή να κάνουμε, μπορούμε όμως να δούμε και να αποτυπώσουμε τη βούληση των πολιτών μέσα από τέτοιους μηχανισμούς, έτσι ώστε να ξέρουμε κι εμείς πραγματικά που πηγαίνουμε και να αντιλαμβανόμαστε την ικανοποίηση ή όχι των πολιτών σ’ αυτά που πράττουμε.

Είστε αρμόδιος για θέματα δημόσιας υγείας κι αυτή τη στιγμή βιώνουμε μια κρίση, που ξέσπασε μετά την εμφάνιση του κορωνοϊού COVID-19. Απ’ όλες αυτές τις δράσεις που ενεργοποίησε ο Δήμος, ποιες θα μπορούσαν να παραμείνουν και στο μέλλον, μιας και είναι προς όφελος των δημοτών; 

Στην Αντιδημαρχία της Δημόσιας Υγείας και γενικότερα στην Κοινωνική Πολιτική και Αλληλεγγύη δόθηκαν αυτή τη στιγμή πολλές αρμοδιότητες, οι οποίες μέσα στην κρίση στήριξαν τον Δήμο αυτό το δίμηνο. Το γραφειοκρατικό κομμάτι πήγε λίγο παραπέρα, αφού το σημαντικό ήταν να μη νοσήσουμε απ’ τον ιό, άρα έπρεπε να δουλέψουμε στην πρόληψη της υγείας, την ενημέρωση του γενικότερου πληθυσμού και στην προστασία του απ’ τη μετάδοση και τη νόσηση του κορωνοϊού. Με όλα αυτά τα προγράμματα και τις οδηγίες που δόθηκαν από τον ΠΟΥ, την κυβέρνηση και το Υπουργείο νομίζω ότι τα καταφέραμε πάρα πολύ καλά. Ήμασταν πρωτοπόροι όσον αφορά την ενημέρωση. Ενεργοποιήσαμε τη Δημοτική Επιτροπή Υγείας, η οποία δεν είχε λειτουργήσει ποτέ, και πήραμε γρήγορα σωστές αποφάσεις, οι οποίες μας καθοδήγησαν στον τρόπο που θα χειριστούμε την κρίση με την ενημέρωση. Με τα φυλλάδια που βγάλαμε, που δόθηκαν σε όλα τα σχολεία και στάλθηκαν σε όλους τους Λαμιώτες. Με τις συνεντεύξεις Τύπου που κάναμε, με τον τρόπο που αντιδράσαμε άμεσα, όσον αφορά την πληροφόρηση και την ενημέρωση. Βέβαια και με τα περιοριστικά μέτρα που πήραμε για να μην μετακινηθεί ο Λαμιώτης και μεταδώσει τον ιό. Κάναμε συνεργασίες με το νοσοκομείο, με την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας, με τον Ιατρικό Σύλλογο Φθιώτιδας, με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, το Τμήμα Φυσικοθεραπείας και με τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό, με τον οποίο θα συνάψουμε και σύμφωνο συνεργασίας με στόχο την εφαρμογή προγραμμάτων για την προαγωγή και την πρόληψη υγείας στον Δήμο.

Δημιουργήθηκε αυτή η γραμμή βοήθειας του Δήμου, το 2231200240, στο οποίο ο κάθε πολίτης που αντιμετώπιζε το οποιοδήποτε πρόβλημα θα μπορούσε να καλέσει. Δώσαμε τρόφιμα, καλύψαμε ψώνια, ακόμη και ιατρικά πράγματα. Μέτρηση σακχάρου, πιέσεων από το «Βοήθεια στο Σπίτι» και τον Ερυθρό Σταυρό, μια συνεργασία που απέδωσε πάρα πολύ. Μιλάμε για μια συνεργασία σε 24ωρη βάση με οκτάωρες βάρδιες όλες τις μέρες, ακόμη και τις αργίες. Είχαν δημιουργηθεί τα αιτήματα και τα ικανοποιούσαμε. Ταυτόχρονα, ενεργοποιήσαμε προγράμματα τέτοια που να μπορεί αυτός που μένει έγκλειστος να έχει την παρακολούθησή του από εξειδικευμένους γιατρούς, ψυχολόγους, φυσικοθεραπευτές, έτσι ώστε να μπορέσει να μείνει μέσα και να περάσουμε την καραντίνα χωρίς να μεταδώσουμε τον ιό. Νομίζω σ’ αυτό πετύχαμε.

Είχαμε την ευκαιρία να διαγνώσουμε τις ανεπάρκειες που είχαμε στην Κοινωνική Πολιτική και γενικώς στον χειρισμό και την επαφή με τον δημότη. Να αποτυπώσουμε επίσης πόσοι συμπολίτες μας έχουν πραγματικά ανάγκη, σε σχέση με την κατάσταση που βιώνουμε και με την οικονομική δυσπραγία που θα βιώσουμε στο μέλλον. Έτσι είχαμε τη δυνατότητα να αναδιοργανώσουμε εντελώς την Κοινωνική Υπηρεσία, τους ανθρώπους της οποίας ευχαριστώ για τη στήριξη και την προσπάθεια, έτσι ώστε να έχουμε πλέον πιο στοχευμένες δράσεις και περισσότερη ανακούφιση στον πολίτη. Τα περισσότερα από αυτά που σας είπα νομίζω ότι θα μείνουνε και θα οργανωθούν ακόμη καλύτερα, ώστε να γίνουν δομές την επόμενη ημέρα. Να γίνουν δομές που θα στηρίξουν ολόκληρη την κοινωνία, τον δοκιμαζόμενο Λαμιώτη ο οποίος –κακά τα ψέματα- θα κάνει πολύ καιρό να επανέλθει στην προηγούμενη κατάσταση.

Με τις δράσεις τελειώσαμε ή να περιμένουμε να εξαγγελθούν κι άλλες; 

Ήδη σχεδιάζουμε την επόμενη μέρα. Την περασμένη βδομάδα ο Δήμαρχος κάλεσε όλες τις κοινωνικές λειτουργούς του Δήμου για να αποτυπώσουμε κάθε έναν Λαμιώτη που έχει ανάγκη, ώστε να δούμε τις πραγματικές ανάγκες και πως θα λειτουργήσουμε μετά. Είχαμε ένα πρόβλημα με το πως θα διαχειριστούμε τους αστέγους. Πραγματικά δεν υπήρχε ένα οργανωμένο σχέδιο αντιμετώπισης της αστεγίας στη Λαμία. Ετοιμάζουμε ήδη έναν ξενώνα βραχείας νοσηλείας των αστέγων. Προσπαθούμε να δούμε με τι κανονισμό λειτουργίας θα λειτουργήσει, έτσι ώστε να μπορούμε ανά πάσα στιγμή να μπορούμε να φιλοξενήσουμε έναν άστεγο στην πόλη, να του δώσουμε τη στέγη και διατροφή που χρειάζεται.

Είδαμε ότι πολλοί άνθρωποι έχουν ανάγκη από καθημερινή διατροφή. Αυτή την εποχή ετοιμάζουμε περίπου 75 γεύματα που δίνουμε στους πολίτες. Συζητάμε για το αν θα μπορέσουμε να κάνουμε κοινωνικά συσσίτια, είτε μέσω προγραμμάτων του ΕΣΠΑ, είτε μέσα από τους βρεφονηπιακούς σταθμούς, όπου έχουμε μάγειρες και μαγείρισσες. Να μαγειρεύουν περισσότερα γεύματα τη μέρα και να τα διαθέτουμε στους ανθρώπους που τα έχουν ανάγκη. Το βραχιολάκι για τους μοναχικούς ανθρώπους. Είδαμε ότι υπάρχουν πολλοί. Θα καταγράψουμε καλύτερα τις ανάγκες τους και το «Βοήθεια στο Σπίτι» θα μπορεί να επεκταθεί. Εκεί που είχε κάποια άτομα, να βρει περισσότερα για να διευρυνθεί το πρόγραμμα με το κόκκινο κουμπί κινδύνου στους ηλικιωμένους και τους περισσότερο ευάλωτους συμπολίτες μας.

Μας ενδιαφέρει πάρα πολύ το θέμα της πρόληψης της υγείας. Φάνηκε άλλωστε ότι η υγεία και η κοινωνική πολιτική, στον καιρό του κορωνοϊού, πόσο πιο σημαντικά είναι απ’ όλα τα υπόλοιπα. Ο Δήμος μας έχει συνάψει συνεργασία με το Εθνικό Διαδημοτικό Δίκτυο Υγιών Πόλεων – Προαγωγής Υγείας., στο οποίο συμμετέχουν 161 Δήμοι σε όλη την Ελλάδα. Είμαστε ενεργός μέλος από 1 Ιανουαρίου κι από ‘κει αντλούμε κι υλοποιούμε προγράμματα τα οποία έχουν στόχο την προαγωγή της υγείας και την βελτίωση της καθημερινότητας της υγείας του δημότη.

Από ‘κει και πέρα, έχουμε κάνει ήδη αίτηση να δημιουργήσουμε ένα συμβουλευτικό σταθμό για την άνοια σε ένα από τα ΚΑΠΗ της πόλης μας. Στόχος του προγράμματος είναι στην ουσία να ενημερώνει το κοινό σχετικά με την πρόληψη της άνοιας και κυρίως με την υποστήριξη των κατοίκων του Δήμου, καθώς και την ψυχοκοινωνική στήριξη των οικογενειών τους. Ετοιμάζουμε προγράμματα σπιρομετρήσεων, εθελοντικών δράσεων που θα βοηθήσουν στην προαγωγή της υγείας. Τη δημιουργία, μέσα απ’ αυτό το Δίκτυο, μιας δημοτικής εθελοντικής ομάδας προστασίας του πολίτη. Φάνηκε τώρα στην κρίση ότι είναι αναγκαία. Δύο επίσης πολύ σημαντικές δράσεις, στοχεύουμε να μπούμε σε ένα πρόγραμμα που θα δημιουργηθεί το προφίλ υγείας του δημότη. Στην ουσία να γίνει μια αναλυτική μελέτη που θα ερευνά και θα αποτυπώνει τις συνθήκες ζωής του πληθυσμού του Δήμου της Λαμίας και θα περιγράφει την υφιστάμενη κατάσταση και τις προκλήσεις στο θέμα της υγείας. Όταν θα αποτυπώσουμε το προφίλ της υγείας, θα δούμε π.χ. ότι η Λαμία έχει περισσότερες καρδιοπάθειες. Τότε θα κάνουμε όλον τον σχεδιασμό μας ώστε να τις προλάβουμε.

Το δεύτερο σημείο, που είναι κι αυτό πολύ σημαντικό και ήδη δρομολογείται, είναι το ΚΕΠ Υγείας. Όπως είναι τα υπόλοιπα ΚΕΠ, μόνο που στο Υγείας από τα 8-10 πλάνα που έχει βάλει ο ΠΟΥ για την προστασία σε σχέση με την πρόληψη της υγείας, π.χ. καρκίνο παχέος εντέρου, καρδιοπάθεια, παχυσαρκία, διατροφή κλπ. είναι τομείς με τους οποίους μπορούν οι υπάλληλοι του Δήμου να δίνουν πληροφορίες για τη διοργάνωση προληπτικών εξετάσεων σε επτά σοβαρά νοσήματα.

Στο θέμα των ρομά, είδαμε ότι είναι μια πολύ δύσκολη ομάδα. Μια ομάδα που θα μπορούσε να μεταφέρει και να μεταδώσει τον ιό πολύ πιο εύκολα. Ζούνε σε συνθήκες που δεν είναι καλές. Ήδη ξεκινάει ένα master plan για τη μεταφορά αυτών που βρίσκονται σε καταυλισμούς σε πιο αξιοπρεπείς συνθήκες. Είμαστε σε επικοινωνία με τον Γενικό Γραμματέα Κοινωνικής Αλληλεγγύης, τον κ. Σταμάτη, να δούμε πως θα το υλοποιήσουμε. Είμαστε σε έναν δρόμο αντιμετώπισης ενός προβλήματος που ταλανίζει πολλά χρόνια την πόλη και που κανένας δεν έχει ασχοληθεί μ’ αυτό σοβαρά. Ήδη ετοιμάζουμε ένα υποέργο Κοινότητας, το Κέντρο Ένταξης Ρομά, που θα γίνει δομή του Δήμου και θα έχουμε τη δυνατότητα μέσα απ’ το ΕΣΠΑ να πάρουμε 6-7 συμπολίτες μας, να δουλέψουν σ’ αυτό το Πρόγραμμα, έτσι ώστε να κατανοήσουμε ακριβώς το πρόβλημα, να καταγράψουμε τις ανάγκες και να δώσουμε σιγά σιγά λύσεις. Πράγματα που δεν έγιναν πολλά χρόνια πριν. Προσπαθούμε με τον Δήμαρχο να τα προσεγγίσουμε.

Από ‘κει και πέρα φάνηκε ότι η ψηφιακή αποτύπωση και μετεξέλιξη του Δήμου είναι αναγκαία, γιατί πολλές υπηρεσίες μπορούν να δίδονται ψηφιακά στους πολίτες, αλλά κι οι ίδιες υπηρεσίες βελτιώνουν πάρα πολύ τη λειτουργικότητα κι αποτελεσματικότητά τους, ώστε να χρησιμοποιούνε ενοποιημένα ψηφιακά συστήματα που μέχρι στιγμής δεν είχαμε τη δυνατότητα τουλάχιστον να τα δούμε, να τα λειτουργήσουμε και να αξιοποιήσουμε.

Θα σταθώ στο θέμα των ρομά, που αναφέρατε. Θα έχετε δει κι εσείς σχόλια συμπολιτών μας στα κοινωνικά δίκτυα, ότι ο Δήμος μεριμνά μόνο γι’ αυτούς και δεν διανέμει τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης σε άλλους συμπολίτες μας. Τι απαντάτε σε όλα αυτά; 

Είπα για τις 75 μερίδες καθημερινά που πηγαίνουν σε συμπολίτες μας, όχι σε ρομά. Ετοιμάσαμε και μοιράσαμε περί τα 1.000 πακέτα κι αυτή τη βδομάδα μοιράσαμε κι άλλα. Στο τηλέφωνο έκτακτης ανάγκης του Δήμου, όποιος πολίτης είχε ανάγκη από τρόφιμα, καλούσε, το κατέθετε, του δίναμε και του δίνουμε. Δώσαμε εντολή στους Προέδρους των Κοινοτήτων να καταγράψουν τους ευάλωτους συμπολίτες μας που έχουν ανάγκη από τρόφιμα, έτσι ώστε να μπορέσουμε να τους δώσουμε και τους δώσαμε. Άρα νομίζω ότι όχι απλά είναι άδικος, νομίζω και κακόπιστος ο σχολιασμός ότι δίνουμε μόνο στους ρομά. Αυτό είναι το θέμα τώρα. Προσπαθούμε να αποτυπώσουμε τις ανάγκες με την Κοινωνική Υπηρεσία. Σε όσους δώσαμε τρόφιμα, να έρθουμε σε επαφή μαζί τους, να δούμε τις ανάγκες, πως μπορούμε να τους στηρίξουμε. Στο πλαίσιο της αντιμετώπισης των προβλημάτων απ’ τον εγκλεισμό δεν ζητούσαμε πολλά στοιχεία. Όποιος μας έλεγε ότι έχει ανάγκη, του δίναμε τρόφιμα. Νομίσαμε ότι ήταν καλύτερα έτσι, παρά να ξεψειρίσουμε αν περνούσε το όριο ή αν ήταν εγγεγραμμένος στο ταμείο ανεργίας. Δεν βάλαμε δλδ. δικλίδες ασφαλείας. Όποιος μας έπαιρνε τηλέφωνο, όποιος μας ζήτησε τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης, του δώσαμε χωρίς να τον ρωτήσουμε τίποτα για τον τρόπο με τον οποίο ζει. Με το επιτελείο του Δήμου σκεφτήκαμε ότι για να τα ζητήσει αυτή την εποχή, τα έχει ανάγκη κι απ’ τη στιγμή που μπορούσαμε να το καλύψουμε, τα δώσαμε.

Οι ρομά δεν είναι μόνο τα τρόφιμα, είναι και το θέμα της προσέγγισης και του να χτίσουμε ένα κλίμα αμοιβαίας εμπιστοσύνης απέναντί τους. Αμοιβαία δεν ξέρω αν θα είναι, γιατί δεν μας εμπιστεύονται. Έχουν ακούσει πολλά όλα αυτά τα χρόνια, έχουν λοιδωρηθεί, οι προηγούμενες Δημοτικές Αρχές τους έχουν κοροϊδέψει και δεν έχουν προωθήσει κατά τι τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να ενσωματωθούν και να μειωθεί η παραβατικότητα. Βλέπετε τη γίνεται στην πλατεία Πάρκου, η παραβατικότητα με τις κλοπές είναι πάρα πολλές. Βλέπετε ότι δεν αντιδρούν σε σχέση με όλα τα υπόλοιπα, ακόμη και το θέμα του κορωνοϊού. Σ’ αυτό το θέμα, μπορώ να πω ότι με τη σχέση που προσπαθήσαμε να χτίσουμε τα πήγανε πολύ καλά. Μην ξεχνάμε ότι υπάρχει και αμορφωσιά, φόβος και άγνοια πολλές φορές, οπότε ήταν δύσκολο να πείσεις έναν πληθυσμό ανθρώπων που δεν έδειξαν τα προηγούμενα χρόνια να συμμορφώνονται. Παρόλα αυτά συμμορφώθηκαν πιστεύω όσο μπορούσαν. Το βασικό είναι να χτίσουμε τη στρατηγική που θα μπορέσουμε να δουλέψουμε τα επόμενα τέσσερα χρόνια. Για να μεταφερθούν οι ρομά σε έναν καταυλισμό που θα είναι καλύτερος, θα εξυπηρετεί πραγματικές ανάγκες και θα είναι εκεί καλύτερη η ζωή τους, θα έχουν νερό, ρεύμα, πράγματα που θα πρέπει να έχει ένας άνθρωπος σήμερα, χρειάζεται μια συνεργασία. Πως θα τη χτίσεις αυτή, αν δεν τους προσεγγίσεις και χτίσεις μια πολιτική παρέμβασης; Σ’ αυτό το πλαίσιο και εν μέσω κορωνοϊού δόθηκε η ευκαιρία ακριβώς να ‘ρθουμε κοντά, να δούμε τις πραγματικές τους ανάγκες, να τις καταγράψουμε. Μπήκαμε στους καταυλισμούς, σε όλα τα τσαντίρια, είδαμε πόσα παιδιά είναι, πόσες γυναίκες. Η Κοινωνική μας Υπηρεσία θα πραγματοποιήσει αργότερα και περισσότερες μελέτες.

Μήπως όμως είναι κι απ’ την πλευρά τους συνειδητή επιλογή να μην θέλουν να ενσωματωθούν; Για παράδειγμα στην Ανθήλη, όπου δεν είναι ένας καταυλισμός που ζουν μόνοι τους, η Κοινότητα τους καλοδέχτηκε, αλλά βλέπουμε καθημερινά στοιχεία παραβατικότητας.

Απ’ όλες τις περιοχές που επισκεφθήκαμε αυτές τις μέρες, Καμηλόβρυση, Ρεβένια, Παγκράτι, η Ανθήλη είναι η πιο δύσκολη. Υπάρχουν τρεις οικογένειες που είναι έντονα παραβατικές, οι οποίες απομονώνονται κι απ’ τους υπόλοιπους ρομά. Υπάρχουν οι ρομά που έχουν χτίσει πολύ καλά σπίτια σε οικόπεδα που πήρανε. Υπάρχουν οι ρομά που έχουν οικόπεδα, αλλά πολεοδομικά δεν μπορούν να χτίσουν σπίτια. Υπάρχουν κι οι ρομά που μπαίνουν σε οικόπεδα άλλων και μένουν εκεί σε παράγκες. Αν φύγουν οι 40-45 οικογένειες και πάνε στην Καμηλόβρυση, σύμφωνα με το μεγάλο σχέδιο που είπαμε και τη σύμφωνη γνώμη του Υπουργείου και της Γ.Γ. Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Καταπολέμησης της Φτώχειας, και μπορέσει αυτό να πραγματοποιηθεί, άμεσα θα έχουμε περίπου 120 οικογένειες στην Καμηλόβρυση κι η Ανθήλη θα αδειάσει. Θα είναι μόνο οι νόμιμοι και θα απομονωθούν εντελώς οι παραβατικοί. Αυτό είναι το πλάνο που προσπαθούμε να πετύχουμε αυτό το χρονικό διάστημα. Για να πετύχει αυτό θέλει χρηματοδότηση από το Υπουργείο, συνεργασία με όλους τους επικεφαλής των ρομά κι από μας μια πολιτική στήριξης κι εμπιστοσύνης.

Ίσως ήταν καλύτερα που έπεσε μαζί με τον κορωνοϊό, γιατί με το πλάνο και την πολιτική μας μπορέσαμε, δίνοντας και τρόφιμα, φάρμακα και ιατρική υποστήριξη, να τους δώσουμε να καταλάβουν ότι δεν πρέπει να κινούνται πολύ έξω. Να μείνουν στους καταυλισμούς ώστε να μην υπάρχει μεγαλύτερη διασπορά του ιού, σε περίπτωση που υπάρχει ιογενής λοίμωξη. Νομίζω ότι εκ του αποτελέσματος τα καταφέραμε. Έμειναν μέσα κι όσοι βγήκαν, ήταν στις αρχές. Η αστυνομία ήλεγξε και ελέγχει όλες τις εισόδους και εξόδους. Δεν λέω ότι δεν υπήρξαν προβλήματα, αλλά οι άνθρωποι δεν αλλάζουν απ’ τη μια μέρα στην άλλη, ούτε οι καταστάσεις. Μιλάμε για προβλήματα που βιώνει η Λαμία για 20-25 χρόνια;

Ο ιός αυτός βλέπουμε να προτιμά τους ηλικιωμένους. Με ποιο τρόπο θωρακίστηκαν τα ΚΑΠΗ και τα υπόλοιπα ευαγή ιδρύματα του Δήμου, ώστε να μην παρουσιαστούν κρούσματα;

Καταρχάς έκλεισαν αμέσως μετά την εμφάνιση της πανδημίας στην Ελλάδα και τις οδηγίες του ΕΟΔΥ. Δόθηκαν και γραπτές οδηγίες τι να προσέχουν ώστε να μην κολλήσουν, μιας και περισσότερο ευαίσθητες είναι οι ευάλωτες ομάδες. Ταυτόχρονα, ελέγξαμε στον Δήμο και τις Υπηρεσίες του με τον γιατρό εργασίας αυτές τις ομάδες του πληθυσμού, γιατί παρόλο ότι ήταν νέοι, είχαν κάποιο επικείμενο νόσημα. Τους δώσαμε άδεια. Υπήρξε έλεγχος στην είσοδο από φύλακες και γινόταν θερμομέτρηση έτσι ώστε να μην υπάρξει κάποιος που να νοσεί και μεταδώσει στους υπόλοιπους τον κορωνοϊό. Έπρεπε να μείνουν ανοιχτές οι υπηρεσίες του Δήμου, όπως αντιλαμβάνεστε. Το προσωπικό δούλευε εκ περιτροπής, δεν είχαμε πολλά άτομα μέσα στον Δήμο, ώστε ανά πάσα στιγμή να δουλεύουν οι Υπηρεσίες με ενεργό το προσωπικό, αλλά χωρίς να υπάρχει αυτός ο συνωστισμός. Ήταν μέτρα κυρίως ενημέρωσης και πρόληψης κι είχαμε στην πόλη μας καλά αποτελέσματα από τις οδηγίες. Κανείς ηλικιωμένος δεν νόσησε κι είχαμε αυτή την ευτυχή κατάληξη, η πόλη μας να ‘ναι σχεδόν «καθαρή» μέσα στην πανδημία. Απ’ τους μοναδικούς Δήμους στην Ελλάδα που δεν είχε μεγάλα προβλήματα. 

Τι επιπτώσεις έχει ο κορωνοϊός στους παιδικούς σταθμούς; Μπορούμε να μιλάμε για χαμένη φέτος χρονιά ή δεν επηρεάζονται, αφού δεν υπάρχει διδακτέα ύλη; Δεν έχει, ωστόσο, ψυχολογικές επιπτώσεις στα παιδιά ο εγκλεισμός; 

Δεν υπάρχει πρόβλημα με τους παιδικούς σταθμούς γιατί δεν έχουν διδακτικό πρόγραμμα. Προσπαθήσαμε μέσα από τα ΚΔΑΠ να κάνουμε προγράμματα τηλεκπαίδευσης, να το πω έτσι, όσο μπορούσαμε. Οι παιδικοί σταθμοί ανέστειλαν άμεσα τη λειτουργία τους. Το προσωπικό τους ήρθε στην Κοινωνική Υπηρεσία και μας βοήθησε ενεργά σε υπηρεσίες και δράσεις που είχαν ανάγκες για τους πολίτες, δλδ. στο τηλεφωνικό κέντρο, εφημερίες για την αντιμετώπιση της αστεγίας. Όλοι δούλεψαν με τον τρόπο τους κι έβαλαν το δικό τους λιθαράκι και τους ευχαριστώ και πάλι για τη στήριξή τους, ώστε να σταθεί όρθια η Κοινωνική Υπηρεσία. Τα παιδιά έμειναν σπίτι, σύμφωνα και με τις οδηγίες που δώσαμε. Μέσω της ιστοσελίδας του Δήμου και email δίναμε όλες τις επικαιροποιημένες πληροφορίες και για τα παιδιά και για τον COVID-19, για τις ευπαθείς ομάδες, τους εργασιακούς χώρους. Υπήρξαν δλδ. οργανωμένες δράσεις για να κρατήσουν μέσα τους συμπολίτες μας και βέβαια να μην μεταδοθεί ο ιός στην κοινότητα.

Στο σημείο αυτό να σας πω και κάτι που είναι στρατηγικής σημασίας. Όταν αναλάβαμε, είδαμε ότι οι παιδικοί σταθμοί δεν είχαν πολλές εγγραφές, ενώ σε άλλους Δήμους συμβαίνει το αντίθετο. Αυτό σημαίνει ότι χάνουμε πολλά χρήματα από επιδότηση του ΕΣΠΑ, έχουμε λιγότερες θέσεις εργασίας και βέβαια αντιλαμβάνεστε ότι είμαστε πολύ πιο πίσω απ’ ό,τι θα ‘πρεπε να είναι ένας Δήμος, σε σχέση με την κάλυψη των αναγκών που έχει η κοινωνία. Απ’ την πρώτη στιγμή διαγνώσαμε το πρόβλημα και προσπαθούμε να καταλάβουμε τι συμβαίνει ακριβώς. Οφείλεται σε κακούς χειρισμούς των προηγούμενων Δημοτικών Αρχών; Οφείλεται στην κτιριακή υποδομή των παιδικών σταθμών; Οφείλεται στον τρόπο λειτουργίας που πρέπει να τον αναβαθμίσουμε; Αυτό που έχουμε αποφασίσει με τον Δήμαρχο και την Υπηρεσία είναι να μπορέσουμε να τους αναμορφώσουμε. Κυρίως κτιριακά, όσον αφορά τις υποδομές. Να εξωραΐσουμε τους εξωτερικούς χώρους, το πράσινο, τις παιδικές χαρές γιατί μέσα έχουν αναβαθμιστεί, κι όσον αφορά το προσωπικό ακόμη πιο εξειδικευμένο. Να δούμε μήπως τυχόν αγοράσουμε λεωφορείο. Είδαμε ότι άλλοι Δήμοι, που έχουν λεωφορεία να πηγαίνουν τα παιδιά στους παιδικούς σταθμούς, είναι ευκολότερο να προσελκύσουν πολίτες γιατί είναι μια μεγάλη διευκόλυνση αυτή. Βέβαια να αναδιαρθρώσουμε και τον τρόπο λειτουργίας. Είμαστε σε επαφή με τη Διαχειριστική Αρχή, επειδή αυτά τα προγράμματα είναι μέσω του ΕΣΠΑ και παίρνουμε την τεχνογνωσία και τον τρόπο πως θα τα βελτιώσουμε. Βέβαια, θεωρούμε ότι στην παρούσα φάση, που βγαίνουμε από την υγειονομική κρίση και μπαίνουμε στην οικονομική, είναι απαραίτητο αυτό το κομμάτι, για να δώσουμε -όσο το δυνατόν σε περισσότερους συμπολίτες μας- τη δυνατότητα να έρθουν στους παιδικούς σταθμούς, χωρίς να πληρώνουν αλλού πανάκριβα.

Σχετικά με την ισότητα των φύλων, για την οποία είστε αρμόδιος, ποιες οι παρεμβάσεις του Δήμου; Τι μπορεί και τι έχει κάνει;

Συγκροτήσαμε τη Δημοτική επιτροπή Ισότητας των Φύλων, η οποία ήταν ανενεργή τα τελευταία 13 χρόνια. Ο Δήμος Λαμιέων έχει υπογράψει την Ευρωπαϊκή Χάρτα για την Ισότητα των Φύλων κι είναι υποχρεωμένος να υιοθετεί και να προωθεί δράσεις ισότητας των φύλων, ώστε η γυναίκα να είναι ισότιμη σε υψηλές θέσεις στην πολιτική, τη δημοσιογραφία, σε θέσεις που στην ουσία παράγουν πολιτική μέσα στην κοινωνία, αλλά και να έχουν ίσα δικαιώματα στην εργασία και το σπίτι. Εμείς έχουμε τον Ξενώνα Φιλοξενίας Γυναικών στη Λαμία, με πρόγραμμα του ΕΣΠΑ. Από τους λίγους Δήμους που έχει αυτή την τύχη σε όλη την Ελλάδα. Φιλοξενούμε γυναίκες που είναι θύματα ξυλοδαρμού και τις υποστηρίζουμε στον Ξενώνα μας και βέβαια υπάρχει και το Συμβουλευτικό Κέντρο της Ισότητας των Φύλων στη Λαμία. Έτσι λοιπόν, μπορέσαμε και φέραμε στην Επιτροπή όλους όσοι ασχολούνται με αυτό το θέμα και στην ουσία προωθούμε προγράμματα και παρεμβάσεις που θα κάνουν τη γυναίκα ισότιμη και στη δική μας περιοχή. Έχουμε επίσης την τύχη, με το καινούριο νομοσχέδιο, να εντάξουμε τον Ξενώνα στον Οργανισμό μας, στις δικές μας δομές. Σε λίγο καιρό θα ανήκει ολοκληρωτικά στον Δήμο. Οπότε και μέσα από την Επιτροπή Ισότητας των Φύλων και μέσα απ’ τον Ξενώνα Φιλοξενίας, θα μπορέσουμε πραγματικά να βελτιώσουμε την κατάσταση της γυναίκας στην περιοχή μας και να προάγουμε όλα όσα λέει η Ευρωπαϊκή Χάρτα για την Ισότητα των Φύλων στην πόλη μας. Να πω ότι η Επιτροπή θα έχει ουσιαστική παρέμβαση και στην Επιτροπή του Συμβουλίου Ένταξης Μεταναστών, το οποίο θα γίνει κι αυτό σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα. Μας πρόλαβαν οι εξελίξεις με τον κορωνοϊό. Αντιλαμβάνεστε ότι στην όποια δομή γίνει και στην περιοχή μας, θα πρέπει η γυναίκα να έχει τον ρόλο που της αξίζει και την προστασία της σ’ αυτές τις δομές.

Πρόσφατα καταγγείλατε δημόσια τον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο για μίζες, σχετικά με την τηλεκατάρτιση. Τι συνέβη ακριβώς;

Πραγματικά ήταν ένα θλιβερό γεγονός, ένα μελανό σημείο στην ιστορία του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου το συγκεκριμένο. Όταν ξεκίνησε ο ΠΙΣ το πρόγραμμα της τηλεκατάρτισης έκαναν πρόταση κάποια μέλη του στο ΔΣ, να λαμβάνει μίζα στην ουσία ο Σύλλογος και ο οικείος Φαρμακευτικός Σύλλογος από ορισμένα ΚΕΚ που θα πήγαιναν πολλοί γιατροί. Η μίζα ήταν δλδ. 70 ευρώ από τα 470 που θα έπαιρνε το ΚΕΚ. Να θυμίσω ότι το πρόγραμμα για τον επιστήμονα ήταν 600 ευρώ και τα 470 πήγαιναν στα ΚΕΚ από τα ευρωπαϊκά προγράμματα. Τα 70 κάποια ΚΕΚ τα έδιναν στον οικείο Ιατρικό Σύλλογο και στον ΠΙΣ. Πενήντα και είκοσι για να προτείνει ο ΠΙΣ και οι Ιατροφαρμακευτικοί Σύλλογοι στους συναδέλφους να πάμε σε συγκεκριμένα ΚΕΚ. Αντιλαμβάνεστε ότι μιλάμε για μια συνδιαλλαγή, για ένα παζάρι, γιατί προσπαθούσαν να βγάλουν λεφτά χωρίς εργασία, μόνο με την καθοδήγηση των συναδέλφων. Νομίζω ότι ήταν προσβολή για όλους τους υπόλοιπους γιατρούς, οι οποίοι μάθαμε εκ των υστέρων αυτή την εισήγηση. Δεν ξέρω αν πέρασε, πιστεύω πως όχι, όμως θα ήταν μεγάλο το ενδιαφέρον, κι αυτό ζητώ και στην ανακοίνωση που έκανα, ποιος έκανε την πρόταση και πως ψήφισαν στο ΔΣ οι συνάδελφοι, δλδ. ποιοι ψήφισαν ναι. Σε αντιστάθμισμα των προηγουμένων, ο Ιατρικός Σύλλογος Φθιώτιδας από την πρώτη στιγμή έκανε ενέργειες για να μην περάσει ο τρόπος με τον οποίο γινόταν η τηλεκατάρτιση. Αυτός ο εξευτελιστικός τρόπος που σε υποχρέωνε το Υπουργείο και άμεσα πρότεινε, μετά από εισήγηση του συναδέλφου ωτορινολαρυγγολόγου, Κώστα Χαντζή, τα χρήματα που θα πάρουμε εμείς οι γιατροί, να τα βάλουμε σε ειδικό λογαριασμό και να τα διαθέσουμε για ευπαθείς ομάδες του Δήμου μας, είτε για το Νοσοκομείο Λαμίας. Ο ΙΣΦ στάθηκε όρθιος απέναντι σ’ αυτά που ακούστηκαν κι αυτές τις καταγγελίες που με λύπη διαπιστώσαμε εκ των υστέρων, αφού το έγγραφο αυτό διέρρευσε τις προηγούμενες μέρες από συναδέλφους που τιμούν τον όρκο του Ιπποκράτη, οι οποίοι θεώρησαν ότι έπρεπε να δοθεί στη δημοσιότητα.

 * Η συνέντευξη δημοσιεύθηκε στο φύλλο του Σαββάτου 2 Μαΐου 2020.